Informasjon til deg som ønsker kjøretimer på traktor

Melhus Trafikkskole AS

Informasjon til deg som ønsker kjøretimer på traktor

• For å starte opplæringen i klasse T så må du ha gjennomført trafikalt grunnkurs. (Inkl. mørkekjøring i vinterhalvåret)
  • Du må bestå en teoriprøve hos Statens Vegvesen, samt en praktisk prøve (Førerprøve).
  • Førerprøven gjennomføres på Melhus i skolens traktor, med en sensor fra Statens Vegvesen. Teoriprøven kan man ta på alle trafikkstasjoner. Tilbud og åpningstider varierer fra stasjon til stasjon.
  • Det er obligatorisk med 2 trinnvurderingstimer, samt kurs i merking og sikring av last. Det er individuell opplæring, og de aller fleste vil ha behov for flere timer utover dette.
  • Det er en stor fordel med tilgang til egen traktor slik at det er mulig med privat øvelseskjøring både før og imellom kjøretimene. Traktor er et stort og tungt kjøretøy med høyt skadepotensiale, samtidig som det er teknisk avansert. Så her er det mye som skal læres.
  • Førerprøven kjøres med tilhenger, og elevene må også beherske rygging med henger.
  • Det er samme opplæring for alle uavhengig av om man skal kjøre vanlig traktor, ATV eller UTV.
  • For bestilling av kjøretimer ta kontakt med kontoret på tlf 72 87 03 89. Evt send oss en e-post.
  • Om du i tillegg ønsker førerkort for AM147 (Mopedbil) Er det mulig å få dette gjennom å først ta førerkort for traktor. Du må da gjennomføre en kjøretur på 4x45 min (Sikkerhetskurs på vei) etter at du har bestått oppkjøringen på traktor. Da trenger du ikke teori eller førerprøve på AM147. Ta kontakt med kontoret for mer info. Pris utvidelse AM147: 3400,-

Ta kontakt

Messenger